Noppe van der zwaag

Hoe ontwerp je de beste beursstand?

beursstand typen

Hoe ontwerp je de beste beursstand?

Geplaatst op

Voor veel bedrijven zijn zakelijke beurzen nog steeds een belangrijk onderdeel van hun marketingactiviteiten. Op een beurs waar collega’s, concurrenten en klanten uit dezelfde industrie aanwezig zijn is de primaire taak een goede achterlaten bij iedereen. Om dit te kunnen doen zal je ten eerste moeten opvallen als bedrijf. Een goed ontworpen beursstand is hierbij dan ook van cruciaal belang. Maar hoe doe je dat precies en wat zijn de mogelijkheden? Daar gaan we in deze blog verder op in.

Val op met visuals en kleuren

Over het algemeen zijn zakelijke beurzen redelijk steriele hallen met weinig kleur. Het is voornamelijk aan de beursstandhouders om kleur te geven aan de ruimte. Opvallen met een beursstand door middel van kleur en visuals is dan ook de eerste taak. Trek van een afstand de aandacht van mensen door middel van beurswanden met één felle kleur die overal terugkomt. Op die manier kun je in een zee van mensen en andere stands als een soort baken erbovenuit steken. Zodra mensen dichterbij zijn kun je de aandacht verder trekken en vasthouden door middel van LED-frames waar je bepaalde visuals op toont.

Er is meer dan een beurswand

Als je een beursstand gaat ontwerpen begint het vaak bij de beurswanden. Hierbij kun je over het algemeen kiezen uit vier beursstand typen: kop opstellingen, hoek opstellingen, tussen opstellingen en eiland opstellingen. Hoewel deze de sfeer van de stand kunnen bepalen en je de belangrijkste berichten op de wanden kunt plaatsen is het weinig interactief. Voeg elementen toe tussen de wanden die zorgen dat mensen blijven hangen. Dit kan een simpele zithoek zijn waar mensen bij kunnen komen terwijl je een presentatie geeft. Maar je kunt ook extremer denken in de vorm van virtual reality applicaties waar mensen iets van je merk of product kunnen ervaren.

Breng duidelijk naar voren wat je precies doet

Bezoekers van beurzen krijgen een hoop indrukken op één dag. Zoals gezegd is de eerste stap om als stand op te vallen met kleuren en visuals en de tweede stap is interactiviteit. De derde en misschien belangrijkste stap is het duidelijk maken wat je te bieden hebt. Het design van je beursstand moet voor bezoekers of mensen die langslopen in een keer duidelijk maken wat je als bedrijf komt doen en waarom ze dat daar moeten ervaren. Als de mensen te lang moeten zoeken naar wat je precies doet, zullen ze eerder geneigd zijn om door te lopen.  Dit is natuurlijk doodzonde als je geld hebt geïnvesteerd om met een mooie stand op de beursvloer te mogen staan.

Gerelateerde berichten

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden